Wawi Navarroza


Born 1979, Manila, Philippines

Education
2012
Istituto Europeo di Design, Madrid Master Europeo de Fotografía del  Autor
(European Master of Fine Art Photography) 
2009
International Center of Photography, New York City
2002
Communication Arts De La Salle University, Manila, Philippines, with honors

Selected Solo Exhibitions
2017
“MEDUSA”, Silverlens, Manila, Philippines
2014
“Tierra Salvaje”, Silverlens, Manila, Philippines
2013
“Ultramar pt. 2: Hunt & Gather”, Terraria, Silverlens, Manila, Philippines

Selected Group Exhibitions
2018
“ARTJOG Enlightenment”, Jogja National Museum, Yogyakarta, Indonesia 
“Art Basel Hong Kong”, Hong Kong
Shared Coordinates, ROH Projects, MSAC and SILVERLENS, The Arts House, Singapore
2017
“Everywhere There You Are”, Malasimbo Arts & Music Festival 2017, Puerto Galera, Mindoro 
“Shared Residence”, Ateneo Art Gallery, Manila, Philippines
“Translación”, Inaugural Exhibition, Silverlens, Manila, Philippines 
2016
“Merayakan Murni”, Sudakara Art Space Jl. Sudamala No. 20, Bali, Indonesia
“Marker”, Art Dubai, UAE

Awards, Residencies, And Grants
2016
Merayakan Murni, Ketemu Project Space Artist Residency, Indonesia 
2014
Prudential Eye Awards Singapore, Nominee
2012
Asian Cultural Council - Silverlens Foundation Fellowship Grant, New York 
2011
Honorary Award Winner, Lumi Photographic Art Awards, Helsinki, 
Finalist, Sovereign Asian Art Prize, Hong Kong
Finalist, Signature Art Prize, Singapore Art Museum–Asia Pacific Breweries Foundation, SIngapore
Scholarship, Istituto Europeo di Design, Madrid - Master Europeo de Fotografia de Autor



Displacement and Landing with Two Palm Trees

125x287 cm | Archival pigment print
ed 2/5 + 1 AP
2012


Konsep Karya
The pieces in this series belong to the artist’s ongoing cycle of work called ULTRAMAR. Here are photographs that propose what it is to look at the other shore from the point of view of being set in liquid footing, a little seasick, the peripatetic artist as a pan-Asian living abroad and always in motion. For Navarroza, the contemporary landscape is not a postcard veduta of the picturesque but the telling and abstracting of experience from exactly where one is standing, no matter how precarious. 
excerpts from ULTRAMAR: On Landscape & Other Dislocations


Serial karya ini merupakan bagian dalam rangkaian karya, yang sudah berlangsung selama beberapa waktu sampai sekarang, yang berjudul ULTRAMAR. Karya-karya foto ini menawarkan bagaimana rasanya menatap pantai yang lain dari sudut pandang seseorang yang sedang berada di air, sedikit merasa mabuk laut, seniman yang terus menerus bergerak sebagai seorang pan-Asia yang hidup di luar negeri dan selalu berpindah tempat. Bagi Navarroza, lanskap kontemporer sekarang bukan lagi berbentuk kartu pos dengan gambar pemandangan indah yang detil, namun penceritaan dan pengabstrakan pengalaman, tepat dari titik pijak seseorang yang sedang berdiri, segenting apapun itu.
Kutipan dari ULTRAMAR: On Landscape & Other Dislocations


Falling Into Place, Gathered Throng

Variable dimension | Site-specific art installation
2018


Konsep Karya
The pieces in this series belong to the artist’s ongoing cycle of work called ULTRAMAR. Here are photographs that propose what it is to look at the other shore from the point of view of being set in liquid footing, a little seasick, the peripatetic artist as a pan-Asian living abroad and always in motion. For Navarroza, the contemporary landscape is not a postcard veduta of the picturesque but the telling and abstracting of experience from exactly where one is standing, no matter how precarious. excerpts from ULTRAMAR: On Landscape & Other Dislocations

Serial karya ini merupakan bagian dalam rangkaian karya, yang sudah berlangsung selama beberapa waktu sampai sekarang, yang berjudul ULTRAMAR. Karya-karya foto ini menawarkan bagaimana rasanya menatap pantai yang lain dari sudut pandang seseorang yang sedang berada di air, sedikit merasa mabuk laut, seniman yang terus menerus bergerak sebagai seorang pan-Asia yang hidup di luar negeri dan selalu berpindah tempat. Bagi Navarroza, lanskap kontemporer sekarang bukan lagi berbentuk kartu pos dengan gambar pemandangan indah yang detil, namun penceritaan dan pengabstrakan pengalaman, tepat dari titik pijak seseorang yang sedang berdiri, segenting apapun itu. Kutipan dari ULTRAMAR: On Landscape & Other Dislocations

Holes in the Water (Agujeros en el agua) I

66 x 101(26x40 inch) | Archival pigment print
ed 1/5 +2 AP
2018


Konsep Karya
The pieces in this series belong to the artist’s ongoing cycle of work called ULTRAMAR. Here are photographs that propose what it is to look at the other shore from the point of view of being set in liquid footing, a little seasick, the peripatetic artist as a pan-Asian living abroad and always in motion. For Navarroza, the contemporary landscape is not a postcard veduta of the picturesque but the telling and abstracting of experience from exactly where one is standing, no matter how precarious. 
excerpts from ULTRAMAR: On Landscape & Other Dislocations


Serial karya ini merupakan bagian dalam rangkaian karya, yang sudah berlangsung selama beberapa waktu sampai sekarang, yang berjudul ULTRAMAR. Karya-karya foto ini menawarkan bagaimana rasanya menatap pantai yang lain dari sudut pandang seseorang yang sedang berada di air, sedikit merasa mabuk laut, seniman yang terus menerus bergerak sebagai seorang pan-Asia yang hidup di luar negeri dan selalu berpindah tempat. Bagi Navarroza, lanskap kontemporer sekarang bukan lagi berbentuk kartu pos dengan gambar pemandangan indah yang detil, namun penceritaan dan pengabstrakan pengalaman, tepat dari titik pijak seseorang yang sedang berdiri, segenting apapun itu.
Kutipan dari ULTRAMAR: On Landscape & Other Dislocations


Holes in the Water (Agujeros en el agua) II

66 x 101(26x40 inch) | Archival pigment print
ed 1/5 +2 AP
2018


Konsep Karya
The pieces in this series belong to the artist’s ongoing cycle of work called ULTRAMAR. Here are photographs that propose what it is to look at the other shore from the point of view of being set in liquid footing, a little seasick, the peripatetic artist as a pan-Asian living abroad and always in motion. For Navarroza, the contemporary landscape is not a postcard veduta of the picturesque but the telling and abstracting of experience from exactly where one is standing, no matter how precarious. 
excerpts from ULTRAMAR: On Landscape & Other Dislocations


Serial karya ini merupakan bagian dalam rangkaian karya, yang sudah berlangsung selama beberapa waktu sampai sekarang, yang berjudul ULTRAMAR. Karya-karya foto ini menawarkan bagaimana rasanya menatap pantai yang lain dari sudut pandang seseorang yang sedang berada di air, sedikit merasa mabuk laut, seniman yang terus menerus bergerak sebagai seorang pan-Asia yang hidup di luar negeri dan selalu berpindah tempat. Bagi Navarroza, lanskap kontemporer sekarang bukan lagi berbentuk kartu pos dengan gambar pemandangan indah yang detil, namun penceritaan dan pengabstrakan pengalaman, tepat dari titik pijak seseorang yang sedang berdiri, segenting apapun itu.
Kutipan dari ULTRAMAR: On Landscape & Other Dislocations